Igen jelentőségteljes kérdés a mai egyház számára: Hogyan
változhatok „gyógyító” eszközzé? Isten Laodiceához intézett üzenete erre ad
választ. Jézus azt mondja, hogy az ajtó előtt áll és be akar lépni az
életünkbe: „Íme, az ajtó előtt állok és zörgetek, ha valaki meghallja az én
szómat és megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő énvelem”
(Jelenések 3:20).
Hogyan engedhetjük be Jézust? Szentlélek általi
keresztséggel. „És én kérem az Atyát, és más Vigasztalót ád néktek, hogy
veletek maradjon mindörökké. Az igazságnak ama Lelkét: a kit a világ be nem
fogadhat, mert nem látja őt és nem ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok
lakik, és bennetek marad. Nem hagylak titeket árvákul; eljövök ti hozzátok” (János
14:16-18).
Jézus ezekben a versekben azt mondja tanítványainak, hogy
akkor jön el hozzájuk, amikor a Szentlélek állandóan jelen lesz életükben.
Pünkösdkor ez megtörtént a Szentlélek általi keresztséggel.
Jézus a hívőben élhet! A megelevenedést imáinkra való válaszként várhatjuk. „És
a ki az Ő parancsolatait megtartja, az Őbenne marad és ő is abban; és abból
ismerjük meg, hogy bennünk marad, abból a Lélekből, a melyet nékünk adott”
(1János 3:24).
Mit tesz a Szentlélek keresztsége a langymeleg
keresztényért? A Szentlélekkel való betöltődöttség megeleveníti a befogadót, a
megelevenedés pedig az egyetlen válasz a laodiceai problémára. Az egyház csak a
megelevenedéssel válhat gyógyító eszközzé a világ számára. Csak a megelevenedéssel
juthat el az egyház olyan lelki állapotra, hogy Isten hatalmas eszközként használhatja,
emberek megmentésére a bűn sötétségéből.
Ellen G. White határozottan rámutatott a megelevenedés
fontosságára és sürgősségére, amikor ezt írja:
"Népünknek a szentségben való megújulásra van a legnagyobb és legégetőbb szüksége. Az erre való törekvést kell elsődleges munkánknak tekintenünk!" (Szemelvények I/115).
Hasonlóan tanítja a Szentlélek keresztsége és a
megelevenedés közötti kapcsolatot a következő idézetben is:
„A pünkösd napjához hasonló Szentlélekkeresztség az igaz vallás megújulásához és sok nagyszerű dolog véghezviteléhez vezet majd.” (Szemelvények II/55)
A Szentlélek keresztsége megadja a laodiceai keresztényeknek
a nélkülözhetetlen erőt, hogy lelkileg megelevenedjenek, és erőteljesen
bizonyságot tegyenek Megváltójukról.
Jézus jól tudta, hogy mi történt pünkösd napján, amikor a
Szentlélek a korai eső formájában kiáradt. Erről a következőket mondta: „Azért
jöttem, hogy a világra tüzet bocsássak: és mit akarok, ha az immár meggerjedt?”
(Lukács 12:49) Milyen tűzről beszél Jézus? A Szentlélek tüzéről. „Felele János
mindeneknek mondván: Én ugyan keresztellek titeket vízzel; de eljön aki
nálamnál erősebb, akinek nem vagyok méltó, hogy sarujának kötelét megoldjam: az
majd keresztel titeket Szentlélekkel és tűzzel” (Lukács 3:16).
Hogyan keresztelkedhet meg Szentlélekkel a laocideai
keresztény és hogyan tapasztalhatja meg a megelevenedést? Ugyanúgy, ahogy a
hívők minden időben megtapasztalták ezt – Isten ígéreteire hivatkozva. A korai
egyház pünkösd napján a Szentlélek keresztségét tíz napon át tartó imában való
egyesülés, és Isten ígéreteire hivatkozás eredményeként tapasztalta meg.
Olvassuk el Cselekedetek 1:4-5, 8, 14 verseket! "És velök
összejövén, meghagyá nékik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem várják be
az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem: Hogy János ugyan vízzel
keresztelt, ti azonban Szent Lélekkel fogtok megkereszteltetni nem sok nap múlva.
Hanem vesztek erőt, minekutána a Szent Lélek eljő reátok: és lesztek nékem tanúim
úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső
határáig. Ezek mindnyájan egy szívvel-lélekkel foglalatosak valának az
imádkozásban és a könyörgésben, az asszonyokkal és Máriával, Jézusnak anyjával,
és az atyjafiaival együtt”.
Elen White a következő szavakkal igazolja ezt:
„A megújulásra egyedül az imára jövő válaszként számíthatunk” (Szemelvények I/115).
Korunk minden keresztényének Dávid imájával kell imádkoznia:
„Avagy nem elevenítesz-e meg minket ismét, hogy néped örvendezzen benned?”
(Zsoltár 85:7)
(Forrás: Smith, Dennis E. 40 days: Prayers and devotions to prepare for the Second Coming. Hagerstown MD: Review and Herald Pub. Association, 2009.)
>> ÁLDOTT SZOMBATOT! <<
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése