2016. február 5., péntek

IMA LÉLEKBEN

Örökkévaló következményekkel bíró harcban áll minden keresztény Sátánnal szemben. Ez a harc valóságos annyira, mint minden más összetűzés a népek között a földön. A harc az Isten birodalma és a sötétség birodalma között zajlik. Pál apostol ezt a harcot úgy írja le, mint tusakodást, ami igen személyes, mert az ellenfelek testközelben vannak egymással. „Mert mi nem test és vér ellen harcolunk, hanem erők és hatalmak ellen, a sötétség világának urai és a gonoszság lelkei ellen, amelyek a mennyei magasságban vannak” (Efézus 6:12).*

Pál azután leírja Isten fegyvereit, amelyeket magára kell venni minden kereszténynek a győzelemért. Az írást Pál az ellenséggel szembeni tusakodással és az imában való megfelelő magatartással fejezi be. „Minden imádságotokban és könyörgésetekben imádkozzatok mindenkor a Lélek által, és legyetek éberek, teljes állhatatossággal könyörögve valamennyi szentért”(18. vers).

Jegyezzétek meg, hogy Pál „minden időben” (mindenkor) javasolja az imát. Közbenjáróvá kell válnunk az imában és következetesen és kitartóan kell imádkoznunk. Azután hozzáteszi, hogy „a Lélek által”. Ha győzedelmeskedni akarunk az ellenség felett, akkor amennyire fontos elfogadnunk és magunkra öltenünk Isten minden fegyverét, annyira fontos a Lélek általi ima is.

Tehát a lényeges kérdés így hangzik: Mit jelent a Lélek általi ima? Röviden úgy határozhatjuk meg, hogy mi akkor imádkozunk Lélek által, mikor imáink a Szentlélektől indítottak. A Léleknek kell utasítania bennünket, mikor és miért imádkozzunk. A Szentléleknek kell vezetni bennünket imaéletünk minden részében. Mikor Lélekben imádkozunk, imáink megerősíttetnek, hatékonnyá válnak, és rendkívüli eredményt aratnak.

Emiatt, hogy Lélekben tudjunk imádkozni, szükségünk van a Lélek keresztségére. Ellen G. White a következő szavakkal írja le, hogyan kell Lélekben imádkozni:
„A Lélek fogalmaz meg minden őszinte imát, és az ilyen ima elfogadható Isten előtt.” (Jézus élete, 148. oldal)
A Rómabeliekhez írott levél 8:26 és 27 versekre hivatkozva írja Ellen G. White:
„Nem csupán a Jézus nevében kell imádkoznunk, hanem a Szentlélektől áthatottan. Ez magyarázza meg, mire gondolt Pál, amikor írta, hogy a Szentlélek ’esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal’ (Róma 8,26). Isten örömmel válaszol az ilyen imákra”.  (A Nagy Tanító üzenete, 96 oldal).
A Szentlélek imára hív bennünket. Ő rámutat valamilyen nagy szükségünkre, amiért imádkoznunk kell, mert Isten azt akarja, hogy kezdjük tenni valamit szükségletünk betöltésért. Egy ilyen példát láthatunk Jézus Péterért való imádságában: „Simon, Simon, íme, a Sátán kikért titeket, hogy megrostáljon, mint a búzát, de én könyörögtem érted, hogy el ne fogyatkozzék a hited: azért, ha majd megtérsz, erősítsd a testvéreidet!” (Lukács 22:31-32).

A Szentlélek indította Jézust, hogy imádkozzon Péterért, és a Lélek azt is feltárta Jézusnak, hogy mi a terve a Sátánnak Pérrel. Mikor ezt megtudta, Jézus elkezdett imádkozni Péterért. A Szentlélek ezt velünk is megteszi; eszünkbe juttat valakit, akiért imádkoznunk kell. A Szentlélek néha konkrétan feltárja azt is, hogy miért kell imádkoznunk, máskor azonban csak a személy kerül elénk, konkrét célok nélkül. Lényeg hogy válaszoljunk a Lélek hívására és imádkozzunk.

"Add, hogy részesüljünk a kegyelmedből, vezess bennünket bűnbánatra! Add, hogy teljesen örvendezzünk Benned!"

(Forrás: Smith, Dennis E. 40 days: Prayers and devotions to prepare for the Second Coming. Hagerstown MD: Review and Herald Pub. Association, 2009.)

- Ahol másként ezt nem jeleztük, ott a Revidiált Újfordítású Biblia szövegeit idézzük.


>> ÁLDOTT SZOMBATOT! <<