Amikor a hívő megkeresztelkedik Szentlélekkel, akkor életébe
nagyobb teljességgel költözik Krisztus. Jézus ezt előre megjelentette, amikor
tanítványainak megígérte a másik Pártfogót, akit az Atya küld majd, hogy velük
és bennük maradjon. „Én pedig kérni fogom az Atyát, és másik Pártfogót ad
nektek, hogy veletek legyen mindörökké: az igazság Lelkét, akit a világ nem
fogadhat be, mert nem látja őt, nem is ismeri; ti azonban ismeritek őt, mert
nálatok lakik, sőt bennetek lesz” (János 14:16-17).* Ez a Pártfogó a
Szentlélek. Jézus ezután így szólt: „Nem hagylak titeket árván, eljövök
hozzátok” (18. vers). Ennél fogva Jézus a Szentlélek által az Ő népével marad
és bennük lakozik.
Pontosan a Lélekkel való betöltekezésnek köszönhetően Jézus
teljesebb mértékben él tanítványaiban. „Aki pedig megtartja az ő
parancsolatait, az őbenne marad, és ő is abban; és hogy ő bennünk marad, azt a
Lélektől tudjuk meg, akit nekünk adott” (1 János 3:24). János hangsúlyozza,
hogy a Jézus eljövetele idején élő keresztények olyanok lesznek, mint Jézus: „Szeretteim,
most Isten gyermekei vagyunk, de még nem lett nyilvánvaló, hogy mivé leszünk.
Tudjuk, hogy amikor ez nyilvánvalóvá lesz, hasonlóvá leszünk hozzá, mert
olyannak fogjuk őt látni, amilyen valójában” (2. vers).
Mennyire kell Jézushoz
hasonlóvá válnunk? A görög „amilyen” szó annyit jelent, hogy „pontosan, mint”
Ő. Hogy történhet ez meg? Úgy, hogy a mindennapi Szentlélekkel való keresztség által Jézus
a saját életét fogja élni bennünk. Pál a következőképpen írja le ezt a
tapasztalatot: „Mert én meghaltam a törvény által a törvénynek, hogy Istennek
éljek. Krisztussal együtt keresztre vagyok feszítve: többé tehát nem én élek,
hanem Krisztus él bennem; azt az életet pedig, amelyet most testben élek, az
Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem, és önmagát adta értem” (Galata
2:19-20).
A Szentlélek által való betöltekezésnek köszönhetően Krisztus
eljön hozzánk és bennünk fog élni. Mivel Krisztus lesz jelen bennünk, a
Lélekkel betöltekezett hívő Krisztus értelmével fog bírni: „Mert ki értette meg
az Úr szándékát, hogy őt kioktathatná? Bennünk pedig Krisztus értelme van”
(1Korinthus 2:16). „Az az indulat legyen bennetek, amely Krisztus Jézusban
is megvolt” (Filippi 2:5). A hívők szeretni fogják azt, amit Krisztus
szeret és gyűlölni fogják azt, amit Krisztus gyűlöl – szeretetet éreznek az
igazságosság iránt és gyűlöletet a bűn iránt. Ugyanolyan vágy lesz bennük, hogy
engedelmeskedjenek az Atyának, mint amilyen Krisztusban volt: „Akkor így
szóltam: Íme, megjelentem, a könyvtekercsben írva van rólam. Abban telik
kedvem, Istenem, hogy akaratodat teljesítsem, törvényed szívemben van” (Zsoltár
40:8-9).
Ugyanaz a nagy szeretet lesz bennük, amelyet Krisztus ápol a
lelkek iránt: „Mert az Emberfia azért jött, hogy megkeresse és megtartsa az
elveszettet” (Lukács 19:10). Pál úgy véli, hogy Krisztus bölcsessége
(igazsága) az övé: „Hogy egyetlen ember se dicsekedjék az Isten színe előtt. Az ő munkája
az, hogy ti Krisztus Jézusban vagytok. Őt tette nekünk Isten bölcsességgé,
igazsággá, megszentelődéssé és megváltássá, hogy amint meg van írva: „Aki
dicsekszik, az Úrral dicsekedjék.” (1 Korinthus 1:29-31).
Krisztusnak
minden erénye és jó tulajdonsága megtalálható a Lélekkel betöltekezett hívőben,
mert Krisztus lakozik benne. A hívők naponta egyre hasonlóbbakká válnak
Krisztushoz, átformálódva az ő képmására „Mi pedig, miközben fedetlen arccal,
mint egy tükörben szemléljük az Úr dicsőségét mindnyájan, ugyanarra a képre
formálódunk át az Úr Lelke által dicsőségről dicsőségre” (2 Korinthus 3:18).
Miután a Szentlelke által Jézus a hívőben él, Krisztus teljesen
kifejlesztheti benne a saját jellemét. A Szentlélek viszont megtermi életében a
„Lélek gyümölcsét“: „A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem,
szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek ellen nincs
törvény“ (Galata 5:22-23). A Lélek csodálatos gyümölcse a hívő jellemében
egyre gazdagabban „megterem“, miközben a Szentlélek egyre inkább áthatja
életét. A Lélek végül annyira eluralkodik a hívőn, hogy ő minden tekintetben
Krisztusra fog hasonlítani (1 János 3:2).
A Szentlélek általi keresztség, ehhez
hasonlóan, Krisztus ígéretének teljesedéséhez vezet, miszerint a hívők Krisztus
„cselekedeteit“ fogják cselekedni, sőt, még azoknál is nagyobbakat: „Bizony,
bizony, mondom nektek: aki hisz énbennem, azokat a cselekedeteket, amelyeket én
teszek, szintén megteszi, sőt ezeknél nagyobbakat is tesz. Mert én az Atyához megyek“
(János 14:12).
Ez akkor történik meg, amikor a hívő a Szentlélek által
megkeresztelkedik, és tovább jár Lélek szerint. A hívő valóssággal az lesz a
világ számára, ami Krisztus. Krisztus szája, keze, lába leszünk, azokat
cselekedjük, amit Ő – igehirdetés, tanítás, gyógyítás, Sátán akadályozása –
mindent, amit Ő cselekedett. Ez teljességgel „Isten fiainak megjelenése“,
amelyet már az egész teremtett világ sóvárogva vár. „Mert a teremtett világ
sóvárogva várja Isten fiainak megjelenését“ (Róma 8:19).
Amikor ez teljes
mértékben megtörténik, a földet beragyogja Isten dicső jelleme, és akkor jő el
a vég: „Ezek után láttam, hogy egy másik angyal leszállt a mennyből: nagy
hatalma volt, és dicsősége beragyogta a földet“ (Jelenések 18:1).
Krisztus
jelenléte a hívőben a Szentlélek általi keresztség eredményeként az egyetlen reménység a keresztény
ember számára, arra vonatkozólag, hogy Isten dicsősége megmutatkozzék benne és
általa. „Akiknek Isten tudtul akarta adni, hogy milyen gazdag e titok dicsősége
a pogány népek között. Ez a titok az, hogy Krisztus közöttetek van: reménysége
az eljövendő dicsőségnek“ (Kolossé 1:27).
(Forrás: Smith, Dennis E. 40 days: Prayers and devotions to prepare for the Second Coming. Hagerstown MD: Review and Herald Pub. Association, 2009.)
* - Ahol másként ezt nem jeleztük, ott a Revidiált Újfordítású Biblia szövegeit idézzük.
(Forrás: Smith, Dennis E. 40 days: Prayers and devotions to prepare for the Second Coming. Hagerstown MD: Review and Herald Pub. Association, 2009.)
* - Ahol másként ezt nem jeleztük, ott a Revidiált Újfordítású Biblia szövegeit idézzük.
>> ÁLDOTT SZOMBATOT! <<